مشخصات کتاب:
The Agreements چهارمیثاق
خرد سرخپوستان تولتک
نسخه اصلی در سال 1997
ترجمه شده به 46 زبان زنده دنیا
پرفروش و تاثیرگذارترین کتاب در ده سال متوالی بعد از چاپ
تعداد صفحات با توجه به ترجمه های مختلف بین 120 تا 136 صفحه است
میلیون ها سال پیش دسته ای از هنرمندان و خردمندان که در جست و جوی خوشبختی و حقیقت زندگی بودند ؛ در جنوب مکزیک جمع شدند. این گروه از مردم جامعه ای به نام تولتک هارا تشکیل دادند. بومیان جایی را که تولتک ها سکونت داشتند تئوتی هواکان نامیدند یعنی جایی که انسان به خدا تبدیل میشود. تولتک ها به دودسته: استاد(ناوال) وشاگرد تقسیم میشوند. آن ها بعد از حمله اروپاییان به آمریکا برای حفظ آیین خود از انتشار اموزه هایشان به صورت عمومی و گسترده خودداری کردند. تا اینکه در سال 1997 یکی از نوادگان تولتک ها تصمیم گرفت تا آیین جامعه خود را برای کمک به بشریت در اختیار جهانیان قرار دهد. و این فرد کسی نبود جز دون میگوئل آنخل روئیز

نویسنده کتاب:

دون میگوئل روئیز در 27 اوت 1925 (71سال) به عنوان اخرین و سیزدهمین فرزند خانواده ای در مکزیک به دنیا آمد.
پدر وی یک ناوال و مادرش یک شفاگر معنوی بود. بعد از گذراندن تحصیلات خود از دانشکده پزشکی به عنوان یک جراح مشغول به کارشد. بعد از چندین سال زندگی کردن به عنوان یک جراح ،تصادف شدیدی که داشت او را به سمت پیدا کردن ارامش درونی پیش برد . میگوئل به مکزیک پیش مادر خود برگشت. کتاب:
به شاگردی یکی از ناوال ها در امد و اموزه های تولتک ها را به صورت جدی تر پی گرفت . میگوئل سرانجام در سال 1997 کتاب چهار میثاق را منتشر کرد. در فوریه 2002 دچار سکته قلبی شد و برخلاف توصیه های پزشک به استراحت و دوری از هیجان او همچنان به با انرژی هرچه تمام تر به اننتشار اموزه های خود پرداخت. میگوئل مسلط به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی است و سخنرانی های زیادی در راستای تدریس آموزه های تولتک داشته است. کتاب ها و سخنرانی های وی او را به یکی ازصد چهره تاثیر گذار عصرحاضر تبدیل کرده است . او دارنده عنوان میراث ملی مکزیک است

داستان من و کتاب

تصور کنید کنکور دارید مهم ترین نقطه که اینده تان را رقم میزند و حالا متوجه شده اید که نمیدانید از زندگی چه چیزی میخواهید.هر نفسی که میکشید از خودتان میپرسید که خب که چی؟ هیچ اشتیاقی برای رسیدن به هیچ چیزی درخود حس نمیکنید.درس نمیخوانیدعملن انگیزه ای برای درس خواندن ندارید و متقابلن دو مرتبه ای که در کنکور شرکت میکنید شکست میخورید. میخواهید دنبال کار بروید اعتماد به نفس انجام هرکاری را هم ندارید. حس میکنید زندگیتان بی ارزش و پوچ است دوست دارید حس ارزشمندی کنید. مدام خودتان را سرزنش میکنید به خاطر کوچکترین اشتباهات خودتان را سرزنش میکنید.حس میکنید در یک مرداب دست و پا میزنید هر تلاشی برای نجات باعث بیشتر غرق شدنتان میشود . خب من در چنین شرایطی با این کتاب اشنا شدم وقتی که برای اولین بار فاسل صوتی این کتاب را با صدای نیما رئیسی گوش دادم حس میکردم میگوئل مرا دیده و از روی من ان کتاب را نوشته مخصوص من و برای خود من . نسخه چاپی ان را با دو ترجمه مختلف خریدم یکی از ان ها را به یکی از دوستانم هدیه دادم . و همچنان هر چند وقت یکبار دوباره ان را میخوانم . علاقه ای که من به این کتاب داشتم به خاطر موقعیتی بوده که با ان اشنا شده ام اما خواندن ان برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

ترجمه شده توسط
دل ارا قهرمان نشر ذهن اویز
زهرا بختیاری نشر آتریسا
سهیلا میرزایی پور نشر لیوسا

بخش هایی از کتاب چهار میثاق

_او میتوانست همه را خیلی خوب درک کند اما هیچکس نمیتوانست او را درک کند. ان ها به این نتیجه رسیدند که او تجسمی از خداوند است و او هنگامی که این را شنید ، لبخندی زد و گفت :حقیقت دارد من خدا هستم ولی شما هم خدا هستید. ما مثل هم هستیم من و شما تجلی نور هستیم ما خداهستیم.

_ ما فرزندانمان را که اینهمه دوستشان داریم به همان شیوه تربیت میکنیم که به یک سگ آموزش میدهیم

_ما چندبار تاوان یک خطا را می پردازیم؟هزاران بار. انسان تنها حیوانی است که برای یک خطا هزاران بار تاوان میدهد.

_چندبار همسرمان،فرزندمان،و والدینمان را به خاطر یک خطامجازات میکنیم؟هربار که ان را به یاد می اوریم، انها را دوباره سرزنش میکنیم، و همه سم عاطفی ای که به هنگام بی عدالتی حس میکنیم برای انها میفرستیم و انها را وادار میکنیم به خاطر همان اشتباه تاوانی مجدد بپردازند آیا این عدالت است؟

_کسانی هستند که به مااخطار میکنند اگر آنچه آنان میگویند را انجام ندهیم ،به دوزخ می رویم.چه خبر بدی! همه ما هم اکنون در دوزخ به سر میبریم و حتی کسانی که این مطلب را به ما میگویند.

_مرگ بزرگترین ترسی نیست که ما داریم؛ بزرگترین ترس ما خطر زنده بودن است.

_ما شرافت خود را زیر پا میگذاریم تا خوشایند دیگران باشیم.حتی به جسم خود صدمه میزنیم فقط برای اینکه مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم

_خودآزاری؛ نتیجه طرد کردن خویشتن است.

_غیبت یکی از شکل های مهم ارتباط در جامعه انسانی است.این راهی است که آدم هارا به هم نزدیک میکند. چون ما وقتی میبینیم کسی همان حس بدی را دارد که ما داریم، احساس بهتری پیدا میکنیم. یک ضرب المثل قدیمی میگوید:بدبختی شراکت را دوست دارد.

دیگر کتاب های این نویسنده:

_بازیگر

_میثاق پنجم

_سه پرسش

_حلقه آتش

_آوای دانش

_استادی نفس

دانلود این کتاب در فیدیبو
ویکی پدیا
لینک  کتاب در سایت امازون 

برای دیدن خلاصه ای از کتاب اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو
مقالات مرتبط
فهرست