نویسنده کیست ؟

نویسنده کسی است که نوشتن را بخش مهمی از زندگی اش قرار داده.نویسنده کسی نیست که صرفن مینویسد؛ هرکسی میتواند بنویسد اما هرکسی نمیتواند زندگی ای که پشت کلمات در جریان هست را احساس کند.نویسنده کسی است که جایگاه واقعی کلمات را درک میکند وبا اگاهی کامل از کلمات استفاده میکند. در واقع نویسنده کسی است که فکر میکند تا بنویسد و مینویسد تا فکر کند.

نویسندگی چیست؟

نویسندگی ، برای ما شغل نیست یک سبک زندگی است . شاید زیادی شعار گونه و دم دستی به نظر بیاید اما نویسندگی برای کسی که مینویسد یک شیوه زندگی است. محوریتی که تمام زندگی مان را تحت تاثیر قرار میدهد.

ما مینویسیم تا زنده بمانیم،

زنده میمانیم  تا زندگی کنیم ،

زندگی  میکنیم تا تلاش کنیم ، 

تلاش میکنیم تا بهتر شویم ،

بهتر میشویم تا زندگی ببخشیم ،

زندگی میبخشیم  تا لذت ببریم

و لذت میبریم که مینویسیم .

اهمیتی ندارد که از اینکار به در امد برسی یا نه زیرا این کار قطعن زندگی فردی و اجتماعی ادم را تحت تاثیر قرار میدهد. فردی که به نوشتن روی می اورد. در سخن گفتنش محتاط میشود . در انتخاب واژه ها وسواس به خرج میدهد .در چیدمان کلمات کنار هم دقت میکند. شنونده خوبی میشود و به  دنبال واژه ها میگردد.نویسندگی هنری است که قبل از اینکه نویسنده را به دنیا بشناساند او را به خودش میشناساند.

نویسنده منم و نویسندگی زندگی ای که در آینده مرا باآن خواهند شناخت….

چرا باید بنویسیم؟

باید این را در نظر داشته باشید که هر کسی که مینویسد صرفن یک نویسنده نیست  و مطلقن  فقط نویسنده ها نیستند که سراغ نوشتن را میگیرند.  من در گذشته به عنوان بخش تفریحی و لذت بخش زندگی نوشتن را انتخاب میکردم ولی حالا به عنوان بخش مهمی از زندگی به ان نگاه میکنم و میخواهم اینده ام را طوری بنویسم که فقط بنویسم اما خب نوشتن صرفن برای نویسنده شدن نیست  و هرکسی که مینویسد  نویسنده نمیشود. و  فقط نویسنده ها نیستند که سراغ نوشتن می ایند.

آنی ارنو برنده جایزه نوبل ادبیات  سال 2022 نویسنده فرانسوی است که برای خود شناسی به نویسندگی روی اورده است.نوشتن نه تنها به خودشناسی که در خیلی از روابط ما تاثیر گذار است .برای مثال خود من وقتی که ناراحتم و فشار روحی و روانی آزارم میدهد، مینویسم . برای شناختن خودم مینویسم .کسانی که میخواهند زندگی ارامی داشته باشند، کسانی که میخواهند خوب تر زندگی کنند، کسانی که میخواهند موفق تر شوند، کسانی که میخواهند گذشته را فراموش کنند،کسانی که میخواهند بهتر فکر کنند و کسانی که میخواهند شکایت کنند. کسانی که رنج میکشد و دردی به دوش میکشند، کسانی که روحشان ازرده است،  میتوانند بنویسند. نوشتن گاهی به صورت  یک درمانگر، یک همراه ،یک همسفر، یک سنگ صبور و یک نردبان به سوی پیشرفت ،ترقی و خود اگاهی و دیگر اگاهی است .

 

آیا من استعداد نویسندگی دارم ؟

من چه قدر استعداد نویسندگی دارم ؟آیا میتونم نویسنده خوبی بشم ؟

دوسال پیش وقتی تصمیم گرفتم به نویسندگی به طور جدی فکر کنم .اولین سوالی که به ذهنم رسید همین بود .من  در نویسندگی چقدر استعداد دارم ؟تا کجا میتونم پیش برم ؟اصلن هوش لازم برای این کار رو دارم ؟ توی یکی از سایت ها بعد از جواب دادن به تست هایی که داده بود این پیام رو گرفتم

تبریک میگم شما یک نویسنده با استعداد هستید.

شما هم اگه مثل من چنین سوالی دارید، میتونید روی پیام تبریک بالا بزنید و تست ها رو جواب بدید.

بعد از این آزمون بود که تصمیم گرفتم  برم و شروع کنم به نوشتن . جواب تست شما چی بود؟

از نویسندگی میشه  به درآمد رسید ؟

به نظر شخص شخیص خودم که ادم در هر کاری که خوب باشد میتواند به  در آمد برسد.  در زمان گذشته یک نویسنده زمانی میتوانست به در آمد برسد که کتابش چاپ شود ونسخه های کتابش به فروش برسد و یا روزنامه و مجله ای داستانش را چاپ کند. امروزه اما نیاز به شغل نویسندگی  در بسیاری از حوزه های کاری مختلف حس میشود. حداقل کاری که یک نویسنده میتواند انجام دهد تولید محتوا متنی است.  شغلی که من کم کم دارم توی اون حوزه فعالیتم رو شروع میکنم . شما از نویسندگی به درآمد رسیدید؟ نمیخواید  به درآمد برسین ؟

البته این  رو به خاطر داشته باشید یک عده  مثل من ترجیح میدن  از کار مورد علاقه اشون به در آمد برسند. اما اگر قصد چنین کاری ندارید و شغل دیگه ای دارید میتونید در کنارشغل های دیگرتون به نویسندگی ادامه بدین. نویسنددگی لزومن برای رسیدن به درآمد نیست  خیلی از افراد به دلایل رشد فردی و اجتماعی به نویسندگی روی می اورند. در واقع به درآمد رسیدن یا نرسیدن به هدف شما از نوشتن  بستگی دارد .

 

 چگونه یک نویسنده باقی بمانم ؟

ازدواج کنید. بله درست میخوانید؛عاشق شوید و ازدواج کنید. در راه نوشتن با سختی هایی  مواجه خواهید شد که فقط، وقتی از پس آن برخواهی آمد که تعهد، مسئولیت و نزدیکی ازدواج ، سرسختی ، صبرو پشتکار یک عاشق را داشته باشید.  شما  وقتی با کسی که دوست دارید ازدواج  میکنید نمیتوانید یکروز صبح  از خواب بیدار شوید و بدون اینکه به او چیزی بگویید یک دفعه غیبتان بزند و بروید و بعد از یک هفته بیایید و بگویید هی سلام . و توقع لبخند هم داشته باشید.

اگر میخواهید یک نویسنده باقی بمانید.  مطمئن شوید که به نویسندگی به عنوان یک تفریح نگاه نمیکنید. باید بدانید به لحظه هایی خواهید رسید که نوشتن برایتان عذاب آور خواهد بود اما شما باید همچنان ادامه بدهید. باید بپذیرید که نویسندگی برای یک نویسنده یک مهاجرت است نه یک مسافرت. و این یعنی  قرار نیست تمام راه حالتان خوش باشد و لذت ببرید. و همانطور که برای مهاجرت باید زبان یادبگیرید ،غربت و دوری از خانواده را تحمل کنید، رنج بکشید،دنبال کار بگردید،و برای اقامت خودتان را به در و دیوار بزنید، رفتار آدم های متفاوت را تحمل کنید و با ادم های متفاوت سرو کله بزنید در یک کلام  اذیت شوید پس تا زمانی که  جامعه نویسندگان شمارا به رسمیت بشناسندف قرار است در کوچه پس کوچه های نویسندگی در به در شوید .

به بیان  ساده تر؛ از هر فرصتی برای نوشتن استفاده کنید. حتی ایده  نداشتن را بهانه کنید برای نوشتن ، نوشتن را زندگی کنید  کلمات را نفس بکشید، جملات را ببلعید.با نوشتن بخوابید و با نوشتن بیدار شوید. قبل از اینکه درخواستتان را با دیگران درمیان بگذارید  قبل از هر کاری بنویسید بعد از هر کاری بنویسید، بنویسید بنویسید و بنویسید  …..

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستجو
مقالات مرتبط
فهرست